Server uppgradering

Uppgraderingen är klar! Efter många om och men så har nu äntligen ipmp.lookc.se servern på plats med aktuell version av PowerManage 4.10 vilket fixar till både stora och små problem som har uppstått tidigare. Detta medför också några ändringar jämfört med tidigare version. läs om de största ändringarna här!
Uppgraderingen är klar!
Efter många om och men så har nu äntligen ipmp.lookc.se servern på plats med aktuell version av PowerManage 4.10 vilket fixar till både stora och små problem  som har uppstått tidigare. Detta medför också några ändringar jämfört med tidigare version. Största ändringarna är följande.

2-faktor autorisering även kallat GDPR vänligt

Äntligen efter många frågor kring detta kan vi säga att användarsystemet är GDPR vänligt. Lagen som skrämmer många och är ett stort problem inom många områden i säkerhetsbrancshen. Detta innbär dock ändringar i hur appen fungerar för slutanvändaren. Nu måste slutanvändaren registrera ett konto mot servern och sedan koppla sitt konto mot en användarkod på larmet.
Ni hittar en guide för hur detta fungerar HÄR!

Webnamn är borta

Vi är ledsna att meddela att webnamn systemet har blivit ersatt av ett nytt system där man kan registrera kunden uppgifter mot larmet. Då vi upptäckt att många har använt detta systemet och inte Panel ID när man jobbat med kunderna erbjuder vi möjligheten att plocka ut listor från gamla systemet för det som behöver dem. Är ni intresserade av detta kontakta oss på support@lookc.se så hjälper vi er!
Alternativt kan ni logga in på det gamla systemet HÄR!

Temperatur i appen

Nu kan varje installatör välja om deras kunder får statistik med temperatur i appen eller ej. Då detta tidigare har orsakat högre förbrukning på simkorten för vissa kunder låter vi denna inställning stå avstängd som standard. Vill ni ha denna aktiverad kontaktar ni oss på support@lookc.se så aktiverar vi detta på eran grupp. Vilket gör det viktigare än någonsin att se till att kundernas panel ligger i eran grupp och inte i huvudgruppen.

Uppringningen är borta

Tyvärr är nu uppringningen till vår server borta. Vilket gör att alla system som ska använda appen kräver data anslutning genom simkort eller bredbandsanslutning för att fungera. Det fungerar alltså inte längre med endast PSTN/GSM upprining mot ipmp.lookc.se servern.

Hjälp, jag får en massa mail!

Då man registrerar ett konto mot servern med sin e-post i Visonic-Go appen så kan nu servern börja skicka mail till app användarna. Vilket gör att under Push aviseringar menyn finns nu både alternativ för att få push i appen och få e-post meddelanden för händelser med larmet.

Den gamla servern

Är det något annat ni saknar eller vill kontrollera själva så hittar ni våran gamla server HÄR! Obs, denna går ej att ansluta paneler mot längre, den finns endast här en kort period framöver för kunder som behöver hämta gammal information.

Om ni har några frågor eller funderigar kan ni alltid kontakta oss så hjälper vi er!

Related articles